Statkraft-direktør: – Vi har vist at vi klarer å tjene penger både i oppgang og nedgang

– Vi har bygd fundamentalanalysen vår på forståelse av været, og det har blitt mer viktig for forståelsen av hvordan prisen blir satt i Europa, sier Hallvard Granheim, konserndirektør for marked.
VÆRBASERT: Statkraft-direktør Hallvard Granheim forteller at de har bygd sin fundamentalanalyse på kraftkonsernets forståelse av været, og at det skiller de fra europeiske konkurrenter som i større grad støtter seg på terminmarkedet. | Foto: Anders Lie Brenna
VÆRBASERT: Statkraft-direktør Hallvard Granheim forteller at de har bygd sin fundamentalanalyse på kraftkonsernets forståelse av været, og at det skiller de fra europeiske konkurrenter som i større grad støtter seg på terminmarkedet. | Foto: Anders Lie Brenna

I forbindelse med presentasjon av resultatene i årets tredje kvartal, fortalte Hallvard Granheim, konserndirektør for marked, hvordan Statkrafts måte å jobbe med markedet skiller seg fra konkurrentene.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til EnergiWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også