Brudd i forhandlingene mellom NHO Luftfart og IE&FLT

Partene må til Riksmekleren.
Forhandlingsleder Ommund Dokka og resten av IE&FLT kom ikke til enighet med motparten. | Foto: Atle Espen Helgesen
Forhandlingsleder Ommund Dokka og resten av IE&FLT kom ikke til enighet med motparten. | Foto: Atle Espen Helgesen
NTB og Lars Heltne

Trafikkavtalen gjelder for forbundets 90 medlemmer i offshore helikopterbransjen, gjennom selskapene CHC Helikopter Service, Bristow og HeliOne.

Forhandlingsleder Ommund Stokka i Industri Energi & Forbundet for ledelse og teknikk (IE&FLT) sier i en pressemelding at avstanden mellom partene er så stor at Riksmekleren må involveres.

– I 2020 fikk vi på plass en lønnsmatrise med en rekke reguleringsklausuler. Det er sentralt for oss at de bestemmelsene som er nedfelt i overenskomsten, blir fulgt. Når motparten ikke viser vilje til å følge dette, ser vi oss nødt til å bryte forhandlingene, sier Stokka.

Det er ikke satt noen dato for mekling hos Riksmekleren.

Forbundet har over 80.000 medlemmer innen olje-, gass- og landindustrien.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også