Økt raffineringskapasitet øker Kinas oljeimport og etterspørselen etter tankskip

Den økende kinesiske raffinerikapasiteten gjør landet til den desidert største importøren av råolje de neste årene, skriver Poten & Partners.
ØKT RAFFINERIKAPASITET: Kina har 17,7 prosent av verdens raffinerikapasitet, og det gir utslag i behov for økt import av olje. | Foto: Chinatopix Via AP
ØKT RAFFINERIKAPASITET: Kina har 17,7 prosent av verdens raffinerikapasitet, og det gir utslag i behov for økt import av olje. | Foto: Chinatopix Via AP

Rederiene kan se frem til å seile stadig større mengder råolje på de lange rutene til Kina i årene som kommer.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til EnergiWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også