Grønn metanol kan bli forbigått av ammoniakk som marint drivstoff

Høye kostnader for klimavennlig CO2, som må brukes i produksjon av grønn metanol, kan føre til at rederier går over til ammoniakk, vurderer S&P Global.
GRØNN AMMONIAKK: Ny analyse forventer at skipene i større grad vil gå over til grønn ammoniakk som drivstoff på bekostning av grønn metanol. | Foto: Mærsk
GRØNN AMMONIAKK: Ny analyse forventer at skipene i større grad vil gå over til grønn ammoniakk som drivstoff på bekostning av grønn metanol. | Foto: Mærsk

Den sterkt hypede grønne metanolen, som Mærsk og flere andre rederier sverger til som fremtidens skipsdrivstoff, kan om noen år bli forbigått av ammoniakk som rederienes foretrukne drivstoff. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til EnergiWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Les også